čtvrtek 19. března 2015

Fyzikální show od Fyzika všemi smysly

Ve středu 11.3 2015 se v rámci kroužku Malého Matfyzáka od Intellectus uskutečnila Fyzikální show od Fyzika všemi smysly z Matfyzu. Velké poděkování patří Věrce Koudelkové, která přizpůsobila show i pro ty nejmenší.

Hrátky se světly a základními barvami
Účast byla velice hojná. Bez rodičů se sešlo přes 20 dětí, proto i demonstrace a samotné zkoušení pokusů dětmi na malém prostoru bylo obtížnější. Příště pro Fyzikální show je nutné zvolit větší prostor. Vše se zvládlo a každé dítko si vybralo svůj nejoblíbenější pokus. Hodně oblíbený pokus byla raketa :-) , ale některé děti uváděly i barvy na papírku.

A co vlastně děti na Fyzikální show dělaly? Během cca. 2 hodin si zkusily praktické fyzikální pokusy.

Děti zkoušely věci impulzivně
















Kluci experimentují se světly a barvami v praxi















Barevné Káči















Laserové kreslení















USB mikroskop















 Pixely, které děti viděly pod USB mikroskopem















Fakírské lůžko a děti si už zacpávají uši - praskne balónek? nepraskne?

 



Jsem ráda, že jsem Věrku Koudelkovou potkala na Edufórum a také její kolegyni paní doktorku Irenu Dvořákovou. Možná se zapojíme od září s kolegou do Heuréky. Doufám, že se vejdeme do pořadníku. Na Edufórum se mi líbila věta, kterou paní doktorka Dvořáková řekla, že do Heuréky se může zapojit každý, ale musí sám chtít.  

Na závěr: Zde najdete vystoupení na Edufórum Věry Koudelkové a Ireny Dvořákové. Nezapomeňte na příští Edufórum 31. března 2015 . Minulá dvě Edufóra byla velmi zajímavá a pro mě užitečná :-) . Zároveň díky uskutečněné Fyzikální show je vidět, že Edufórum pomáhá aplikovat inovace ve vzdělávání do praxe a přímo k dětem.

Více fotografií z Fyzikální show najdete zde.

 

pátek 13. března 2015

Výlet do bioobchodu

Minulou sobotu jsem navštívila zajímavou akci Výlet do bioobchodu s Mirkou.

 










 




 Mirka se hodně zajímá o zdravou stravu a životní styl. Zároveň ji nechybí skvělé nápady, jak trávit volný čas. Když člověk chce, může se  při těchto akcích hodně neformálně naučit. Minulý rok jsem navštívila její kurz "Jdeme na piknik", kde jsem ji poznala poprvé.

















V obchodě jsme si mohli vše ošahat a nikdo nás nenutil ke koupi.
















O zajímavých, zdravých a kvalitních produktech jsme se dozvěděli ať již od Mirky, od majitelky obchodu, od ostatních nebo od jedné účastnice, která si uměla snad vše vyrobit a věděla přesné složení :-) . Líbilo se mi, že jsme mohli vzájemně sdílet - tzv. opět se mi potvrdilo: každý neví vše a celý život se máme co učit.
















Uvítala bych více ochutnávek neznámého než jen čaj, kávu, ječmen a křížaly. Kurz byl zdarma, ale doporučovala bych symbolické zpoplatnění, které pokryje ochutnávku. Tzv. pokusit se účastníkům více přiblížit, že i zdravé jídlo může být výborné. Nejsem přeborník ve zdravé stravě, ale někteří účastníci na tom možná byli ještě hůře. A vyzkoušení (ochutnání) by  mohlo účastníky mnohem více vtáhnout do zdravého životního stylu než jen povídání. Sama mám občas strach z neznámého, když si musím koupit celé balení. Co když mi to nebude chutnat? A bude mi jen tak ležet rok ve spíži nebo ve skříni?

Dobrý doplněk by byl papírek s recepty, které má Mirka osobně vyzkoušené a otestované svými chuťovými buňkami.,

Favoritem z "exkurze" se pro mě stalo lahůdkové droždí. Doma jsem s ním hned experimentovala. Výborné do pomazánek a na těstoviny.

A měli jste již někdy Žaludovku? A víte co to je? Napište první do komentáře a odměním Vás háčkovanou recy broží :-)



Těším se na další Mirky nápady, které uskuteční :-) Jsou bezvadné!
Děkuji za inspiraci a objevené novinky.

POZOR: Podobná akce Mirky 28. března 2015 - biožena + biomuž = výlet do biosvěta

čtvrtek 5. března 2015

Marketing bez reklamy - kouzelný marketing

Po téměř dvou letech jsem skončila opět na VŠE na  přednášce Marketing bez reklamy s Madlou Čevelovou. Přednáška mě oslovila jako přednášky Oikosu, na které jsem ráda za svého studia chodila.

Možná laik si říká, že marketing bez reklamy nejde. Ano jde a Madla Vám to naprosto přesně vysvětlí. Vždyť existuje 4P a později vymyšlené 5P. Nevíte o co jde?  Nastudujte si, je to docela logické. Vždyť i samotnou, nesprávně mířenou reklamou se člověk může poškodit. Nestarejte se jen o jedno P - propagaci. Vždyť vlastní produkt je ten nejdůležitější.

Přednáška trvala až do večerních hodin - bohužel ve 21:30 se zavírala budova VŠE


Líbí se mi, že Marketing & Media Club při VŠE vybírá lidi z praxe a praktická témata, která studenta a ostatní návštěvníky nadchnou. Hodně Madla aplikovala na praktické projekty, které již běží. Uvědomila jsem si, že ve své práci mám občas sklon spadnout k reklamním klišé. Formulace např.: děláme jinak, kvalitně, individuální přístup a podobné fráze, které na nás padají každý den u reklamy jako sníh v zimě. Bylo by se dobré více rozepsat o daném produktu a možná popsat detailněji (osobněji) jak produkt (službu) vnímáme. Dokonce i na klubu Marketingu jsem dnes narazila na frázi u obrázku na FB "Vzděláváme jinou cestou".  Předseda klubu byl rád za upozornění :-) . Takže i odborníci občas "zabřednou". Určitě jste viděli podobné a možná i u známých firem.

Vzděláváme jinou cestou










Můj čaropis z přednášky - možná nepřečtete a paní učitelka z první třídy se zhrozí






















Rozhodně mám nyní zálusk na e-book Madly. Madla je člověk, který je inspirující pro ostatní a hlavně nad věcmi posluchače nutí nenásilně přemýšlet. Její názory jsou pro mě hodně blízké - od přístupu k zákazníkovi až k nejmenším maličkostem. A říká si marketingová čarodejnice a dokonce má velmi originální vizitky.
Na přednášce mě okouzlila věta: "Z lovců se stáváme farmáři". Poprvé jsem slyšela spojení skleněný spotřebitel.

Marketingová čarodějnice Madla Čevelová













Je důležité si uvědomit, že reklama není bez samotného produktu všemocná. Samozřejmě reklama je velmi výhodná pro rychlou obrátku zboží, ale to spousta z nás nepotřebuje. Nemáme na skladě kazící banány. Budujme si přednostně produkt a jméno a přizpůsobme své činnosti marketingový mix.

Vsuvky na konec:
Bez Aničky by ani tento článek nevznikl - děkuji za impulz k napsání článku. Doufám, že Vám posloužil k užitku :-) a nezatížila jsem Vás příliš marketingovými pojmy.

Dobrá zpráva pro ty, kteří nejsou z VŠE. Na VŠE existuje mnohem více studentských organizací mimo dvou jmenovaných. Tyto vzdělavací akce jsou většinou i pro veřejnost a zdarma.

Zajímavé firmy, které zazněly na přednášce a mohou Vás inspirovat:
A konečně něco pro děti a rodiče. Zpestřete stravu pro své ratolesti a podívejte se na Hravé snídaně.