úterý 14. června 2016

Mbot - robotika a programování hravě

V Intellectus máme již pár týdnů robota M-bota, který sklízí na kroužkách u dětí velký úspěch. U některých dětí i větší než LEGO MINDSTORMS.

Robot Mbot



 


 

 



 



 
 
Poměr kvalita, funkčnost a cena je více než zajímá. Je mnohem finančně dostupnější pro využití pro děti na doma oproti LEGU. Základní model pořídíte přes 2 tis. oproti LEGO Mindstorms education, které se pohybuje okolo 10 tis. Kč. Nevýhodou je, že se různé doplňky dokupují. Doplňky nemůžeme prozatím hodnotit, protože je zatím nemáme vyzkoušené. Cena doplňků není vysoká od cca. 100 Kč do přibližně 600 Kč.
 
Robot v akci



















 
 
Robot vám přijde rozložený a děti od cca. 6 let zvládnou za asistence dospělého složit. Skládání není složité a postačí vám umět šroubovat.
Robota lze ovládat z mobilu. Vyzkoušeného máme robota, který je připojen přes 2.4G . Další varianta robota je připojení přes bluetooth. Výhoda při programování robota je, že děti při programování například ovládání vidí ihned výsledek. Nemusí připojovat kabel k počítači. Pro programování se využívá blokový programovací jazyk na principu Scratche, který některé děti znají z našich kroužků.
 

Programování ve Scratchi a Mbot
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Robot umí rozeznat čáru - takže mu děti mohou udělat trať. Detekuje překážku, rozezná intenzitu světla, mohou se naprogramovat světla a cestu robota. V případě doplňků umí změřit například teplotu.
Jedinou nevýhodou u pohodlnějších dětí je ovladač. Na ovladači jsou předinstalované některé funkce. Děti, které mají velkou "představivost", vám mohou tvrdit, že to samy naprogramovaly.
 
Další fotografie z hodin





2 komentáře:

  1. Mě fascinuje, jak každý robot umí něco jiného. Záleží, jak ho naprogramují. My v práci máme robota také a když jsem ho viděla poprvé, tak jsem nemohla uvěřit vlastním očím. Jsem zvědavá, čím mě překvapí další robot, kterého budeme mít v práci.

    OdpovědětVymazat
  2. V poslední době mě hodně zajímá kolaborativní robotika a tak se o tom snažím trochu vzdělat. V práci teď hodně automatizujeme, takže se to určitě hodí i do profesního života. Jsem rád, že existují školy a instituce, kde s roboty seznamují i mladé lidi od útlého věku. :) Podle mě jim to do života hodně dá a budou pak lépe uplatnitelní na trhu práce. :)

    OdpovědětVymazat